יום שני, 21 בינואר 2008

מבנה הבחינה

מטלות IBT משלבים את כל ארבעת כישורי השפה

מבחן טופל באינטרנט הוא ייחודי בגלל שהוא המבחן היחיד בקנה מידה גדולה שמשלב ארבע כישורי תקשורת בסיסיים.

למשל יכול להיות שתקרא טקסט ותשמע הרצאה ואז תכתוב או תדבר עליו בתגובה.

מטלות משולבות אלה הינם מדדים מצוינים של יכולתך לתקשר באנגלית בגלל שהם משקפים בצורה קרובה יותר את הדרך שבו אנו משתמשים בשפה. מטלות אלה נותנים ל-ETS לקבל מדד יותר מציאותי של איך תצליח לתקשר בסביבה אקדמית.

גישה זו גם עוזרת לך להתכונן לקראת הצלחה בסביבות האקדמאיות שתצטרך להתמודד מולם כשתתחיל את הקורס.
המבחן החדש כולל ארבע פרקים. הוא אורך בסביבות ארבע שעות. מידע בנוגע לכל אחת מהפרקים מצוי למטה.

כל ארבעת הפרקים נלקחים ביום אחד. ניתן לרשום הערות בכל משך המבחן על מנת לעזור לנבחן לענות על השאלות.


קריאה

שלוש עד חמש קטעי קריאה אקדמאים שבאים אחריהם שאלות של הבנת הנקרא שמודדים את היכולת להבין ולנתח את משמעות הקטעים.
סוגי שאלות שמוכרות מהמבחן הממוחשב
סוגי שאלות חדשים שבהם נבחנים:
מציגים את מה שלמדו או באמצעות מילוי טבלה או באמצעות מילוי סיכום
בוחרים ניסוח חדש מדויק של קטע קריאה
מאפיינים חדשים שמקלים על נבחנים כולל אגרון מונחים ואפשרות לראות את מה שכבר נעשה


האזנה

שניים עד שלושה שיחות שכוללות שני אנשים או יותר
ארבע עד שש הרצאות שכוללים דיאלוגים בכיתה
אפשרות לרשום הערות בזמן ההאזנה
סוגי שאלות שמוכרות מהמבחן הממוחשב
שאלות חדשות שמודדים את יכולת הנבחן להבין את היחס של הדובר או את כוונתו


דיבור

שני מטלות שלא קשורות אחת לשנייה על נושאים מוכרים.
נבחנים מצהירים, מסבירים ומביאים תמיכה לתשובתם בעזרת ידע אישי וניסיון אישי.
שני מטלות המבוססות על קטעי קריאה ושמיעה.
· המטלות כוללות קטע קריאה קצר ושיחה קצרה (שניהם קצרים יותר מפרקי הקריאה וההאזנה.)
· שאלות דורשות מנבחנים לשלב מידע גם מקטע הקריאה וגם מקטע ההאזנה בתשובתם.
· מטלה אחד מבוסס על מצב שיכול להיווצר בקמפוס והשני מבוסס על חומר אקדמי.
· נבחנים יכולים לרשום הערות ולהיעזר בהם בתשובתם.
שני מטלות המבוססות על קטעי האזנה, כולל הרצאה קצרה או שיחה.
· שאלות דורשות נבחנים לסכם רעיונות מהקטעים בתשובתם
· מטלה אחד מבוסס על מצב שיכול להיווצר בקמפוס והשני מבוסס על חומר אקדמי.
· נבחנים יכולים לרשום הערות ולהיעזר בהם בתשובתם.
מדרגים מקצועיים מעריכים את יכולת הנבחן ב:
· פיתוח נושא – להראות שהם מבינים ויכולים ליצור קשרים ולמסור מידע רלוונטי
· העברה – שימוש בדיבור ברור ללא תקלות בשביל מובנות כללית.
· שימוש בשפה – להציג שליטה טובה של דקדוק ובחירת מילים נבון ולענות בצורה ברורה.



כתיבה

מטלה אחד של קריאה, האזנה וכתיבה
קריאה והרצאה אקדמאי
על הנבחן לענות על שאלה שדן בנקודות המרכזיות בהרצאה ולהסביר איך הם קשורים לאלה מקטע הקריאה.
קטע הקריאה מופיע ראשון, ואז נעלם מהמסך במשך ההרצאה. ניתן לראות שוב את הקטע קריאה בזמן שעונים על השאלה.
ניתן לרשום הערות ולהשתמש בהם כדי לענות על השאלה.
מטלה אחד על נושא מוכר
נבחנים מציינים, מסבירים ומחזקים את תגובתם בעזרת ידע אישי וניסיון אישי. מטלה זו דומה לפרק הכתיבה ב-CBT.
מדרגים מקצועיים מעריכים את יכולת הנבחן לדגים הבנה של החומר וגם לכתוב בצורה ברורה, בצורה בהירה ובצורה מסודרת.

גישת הכישורים המשולבים להערכה משקפת שימוש אמיתי באנגלית בחיי אוניברסיטאיים היומיומיים – גם בתוך וגם מחוץ לכיתה.

תוויות: , , , ,

1 תגובות:

ב- 25 בפברואר 2012 בשעה 12:41 , Blogger adi mozes ציין...

· מטלה אחד מבוסס - מטלה אחת מבוססת. אם כבר עוסקים במבחני שפה לא?!

 

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית